Undervisning og dagligdag i Kat. 1.

Alle elever i kategori 1, for elever med generelle indlæringsvanskeligheder, er tilknyttet en stamklasse. Her følger klassen folkeskolens fagrække, og omkring hver klasse er tilknyttet faste klasselærere og en skolepædagogog, der underviser i disse obligatoriske fag.

Dagene er opbygget på sammen måde hver dag, så der skabes et let genkendelig skolehverdag og fast struktur for eleverne, hvor dagens program og indhold fra morgenstunden altid gennemgåes med hele klassen eller individuelt med de elever, der kan have behov for en individuel gennemgang. I løbet af skoledagen har vi indlagt 3 faste pauser. Derudover indlægger vi pauser, når eleverne/enkelte elever har behov for dette, og vi tænker bevægelse aktivt ind i vores fagundervisning. I "Det Gode Frikvarter" holder vi frokost og lang pause. Vi spiser sammen i en halv time i vores madskole og har derefter en halv times fritid til leg og hygge i vores skolegård, i vores boldsal, i vores stillezone eller for de ældste elevers vedkommende i vores villa med klublokaler eller en gåtur i området.

Vi er en skole med mange traditioner. Én af dem er vores fælles morgensamling, hvor alle skolens elever mødes til fælles morgensamling én gang om ugen. Her deler vi vigtige ting med hinanden på tværs af klasser, og vi synger fællessang med vores faste husorkester. Eleverne optræder også for hinanden, hvis en klasse eksempelvis har øvet et musikstykke i musikundervisningen eller en dans i idræt eller KKFO-tid. Til vores fælles morgensamlingen er både elever, lærere, medhjælpere, pædagoger samt skoleledelsen samlet.