Pædagogisk praksis, refleksion og evaluering i kat. 1.

På alle trin (børnehaveklasse til og med 10. klasse) gælder det, at undervisningen foregår i et overskueligt og trygt specialpædagogisk miljø med lærere, pædagoger og medhjælpere og med evt. inddragelse af andre faggrupper. Der udarbejdes individuelle undervisnings/handleplaner for den enkelte elev på baggrund af den pædagogisk-psykologiske vurdering, og undervisningen tilrettelægges og organiseres som enkelt-, gruppe- eller klasseundervisning. Skolen har et ressourcecenter (RC) og læringscenter (PLC), hvor der kan trækkes på forskellige kompetencer og fagligheder, så det sikres, at eleverne får det mest optimale ud af deres skolegang og hverdag på Frederiksgård Skole/KKFO.

Der er et tæt samarbejde med eksterne fagligheder supporteret af Området (Nørrebro/Bispebjerg) til kategori 1 sporet i form af psykologer, tale-høre lærere, sundhedsplejerske og skolesocialrådgiver ordning. De eksterne supportfunktioner har forskellig ressource tildelinger ift. at understøtte opgaven på Frederiksgård Skole/KKFO.

Frederiksgård Skole/KKFO følger folkeskolelovens obligatoriske fagrække og elevernes faglige, sociale og personlige udvikling bliver løbende evalueret, og læringsteamene justerer og tilrettelægger den videre læring og undervisning på baggrund af dette. Dette understøttes af et tæt samarbejde mellem skole og hjem samt inddragelse af det enkelte barn/unges oplevelse af hverdagen i skolen/KKFO.

Derudover evaluerer vi årligt ved revisitationen på baggrund af diverse tests, elevbeskrivelser, elevsamtaler, og trivselssamtaler (skole/hjem) med forældre og elever, så det sikres, at eleverne målrettet får det størst mulige udbytte af læringen og undervisningen.