Logo Frederiksgård Skole

Forældremøder

• Ved forældremøder deltager både skolens pædagogiske personale og KKFO personale.
  • På hvert klassetrin afholdes som udgangspunkt et forældremøde og et socialt arrangement om året. Den første del af forældremødet er fælles for hele læringsteamet med deltagelse fra skolebestyrelsen. På fællesdelen tages emner op, der vedrører alle klasser i læringsteamet. Herefter er der møde i de enkelte klasser, hvor emnerne er mere specifikke for den enkelte klasse.
  • På forældremøder skal klassens sociale liv og trivsel altid drøftes. Punktet sættes på dagsordenen.
  • På forældremøder modtager forældrene et skriftligt udkast om skoleårets planlægning, herunder årsplaner, klassens aktivitetskalender og plan for elev-evalueringer.
  • Nye fag, nye lærere og nye forældre præsenteres ved et klasseforældremøde.

Kontaktforældre

• Ved første forældremøde i det nye skoleår opfordres der til, at mindst to forældre per klasse, melder sig som kontaktforældre.
  • Kontaktforældrenes primære opgave er at have et tæt samarbejde med såvel klassens forældre som klassens lærere for at fremme et godt socialt klima. F.eks. at tage initiativ til sociale arrangementer, mm.
  • Kontaktforældrene kan være bindeleddet mellem klassen og skolebestyrelsen.